Mehhanismiga tugitoolid

Tugitoolide korrastamise töö eesmärgiks oli osaline polstri vahetus ja uue kanga panek. Kogu töö käigus lõigati (kangastest, poroloonist, papist, kummivööst, vatiinist jne) kokku üle 60 detaili, ühe tugitooli kohta. Kogu töö protsessi siin kirjeldada ei ole mõistlik, kuid ülevaade milliseid töid tuli teostada annab järgnev loetelu siiski.

  • Demonteerimine
  • Vana katte eemaldamine, mõlemal tugitoolil ja kõigil detailidel (u. 90% polstritööst kasutatud klambritest sai välja võetud)
  • Vana polstri täielik või osaline eemaldmaine
  • Raami tugevdamine liim ja kruvikinnitustega
  • Raami väliskülgedel teravate servade lihvimine
  • Raami kõveraks vajunud osade tasaseks tegemine papi abil
  • Istevedrudele lisa sidumisnööride panek, mis muudab vedrusüsteemi ühtlasemaks ja vastupidavamaks (originaalis puudus)
  • Seljatoe vedrude sidumine (originaalis puudus)
  • Käetoe ja lahti vajunud põhja papi tagasi panek ning põhja tugevdamine kummi tekstiilvööga
  • Penoplastist käetoe põhjaosa parandamine limi porolooniga
  • Lisa porolooni panemine käetoe aluskihiks
  • Käetoele välise papi valmistamine (originaalis puudus, vaata pilti)
  • Käetoe sisekülje pealistmine
  • Käetoe väliskülje pealistamine
  • Väiksemale jalatoele prorolooni panek (originaalis oli vaid vatiin)
  • Suuremale jalatoele laminaatporolooni lisamine
  • “Alusseeliku” sisu-,  välis-, tagadetailide lõikus
  • “Alusseeliku” õmblus
  • Keedrite õmblus
  • Keedri ja “alusseeliku” peale panemine
  • Abikangaste panek mehhanismi ümber
  • Isteporolooni valmistamine kolmest eri tüüpi poroloonist, pehmemast- tugevamaks (vaata pilti)
  • Istepadja kangaste šabloonimine vanade katete abil
  • Istekanga lõikus ja õmblus (keeder, voldid, abikangad)
  • Istepadja kinnitus
  • Osaline kokku monteerimine
  • Ühe seljatoe mehhanismi poltide välja puurimine ja asendamine uute mutrite ja poltidega
  • Seljatoe vedrudele laminaatporolooni lisamine (originaalis puudus)
  • “Kõrva” katete šabloonimine
  • “Kõrva” kanga lõikus, õmblus (keeder, originaalkangas, abikangas)
  • “Kõrvade” pealistamine
  • Seljatoe patjade šabloonimine
  • Seljatoe patjade kanga lõikus ja õmblus (lukk, põhjakangas, originaalkangas)
  • Seljatoe pealistamine
  • Seljatoele lisatäite valmistamine. Originaalis oli padja sisu vaid sünteetiline kiud, mis läks ka tagasi. Lisaks sai pandud õhukesed kihid pehmet seljatoe porolooni, mis lisasid natuke väsinud vanale täitele jäikust.
  • Pärast patjade täitmist sai ülemise padja lõpikult kinni klammerdada
  • Tagaseljale papi panek (mida originaalis ei olnud)
  • Tagaselja detaili õmblus (originaalkangas, takkepael)
  • Tagaselja detaili kinnitamine (klambrid, käsiõmblus, takkepael)
  • Nööpide pressimine originaalkangast
  • Nööpide panek
  • Kokku monteerimine, pakkimine

 

Kindlasti on asju, mida unustasin siia lisada, siiski suures plaanis võib saada ettekujutuse tööde mahust .